marți, 15 mai 2012

Gradina 2012 Mai


Am fost iarasi in weekend la tara.
Sambata a fost foarte cald, la ora 7 seara erau inca 30 de grade. Nu am putut decat sa ud.
Duminca in schimb a fost foarte rece si am putut intra in solar la rosii. M-am apucat sa le copilesc rosiile, adica le-am rupt lastarii de jos care nu aveau flori sau chiar daca aveau erau prea multi pentru a rodi.
Apoi am legat cu sfoara tulpinile de scheletul de sus al solarului, legand jos sfoara cu un nod slab si infasurand sfoara in jurul tulpinii.
Durand 2-3 minute de fir, am facut in 7 ore doar 4 randuri, adica vreo 100 de fire. Mamaie le-a pus cam dese, dar le-am mai scos la lumina.
Majoritatea firelor de rosii au 2-3 buchetele de flori.
Asa arata rosiile in gradina.

Asa arata rosiile in solar
Mai de aproape
Cam asa ceva. Oricum firele au deja spre 1 m. Cred ca in 3 saptamani, daca e cald voi avea primele rosii.
Asa arata castravetii in solar. Pe 25 mai cred ca voi manca primii castraveti.
Ridichi albe puse in gradina in jur de 1 aprilie. Au acum 10-20 cm si sunt f f f gustoase!
E o minune cat de repede cresc ridichile albe. Acum doua saptamani erau la stadiul de 2 frunzulite de 1-2 cm.
Ridichiile rosii n-au mers bine, tulpinile s-au maturizat fara sa faca bulb cum trebuie. Mai au putin si infloresc.
Pentru clatirea ochilor minunatele garofite.
Si guliilor le merge bine, deja au facut 3-4 frunze, in curand va incepe sa creasca bulbul.
In schimb nu stiu ce se intampla cu diverse plante pe care incerc sa le pun de cativa ani. De exemplu patrunjel de radacina, telina de radacina, pastarnac, apio. de cele mai multe ori nu nici un fir dintr-un pliculet de seminte. Ce se intampla.

Un comentariu:

  1. Cat de frumos! Imi aminteste de gradina bunicului meu care facea cele mai dulci si gustoase rosii! Nimic nu se compara cu mancarea sanatoasa, naturala, adevarata care se gaseste atat de greu astazi...

    RăspundețiȘtergere